Predavanje donosi pregled rezultata nekoliko istraživanja o izazovima s kojima se u Hrvatskoj susreću škole, fakulteti i izbjeglice prilikom uključivanja izbjeglica u obrazovni sustav. Rezultati su većinom povezani sa situacijom migrantske/izbjegličke „krize“ iz 2015./2016. kada se Hrvatska po prvi put susrela s masovnim dolaskom stranaca i njihovim uključivanjem u različite domene društvenog života. Mehanizmi koji su u obrazovnom sustavu tada uspostavljeni manje se ili više uspješno primjenjuju u tijekom aktualne ukrajinske migrantske krize. Koji su to mehanizmi i procedure uspostavljeni te kako ih doživljavaju dionici sustava (ravnatelji, nastavnici, roditelji te predstavnici vlasti) pokušat će se razjasniti prikazom rezultata studija provedenih u okviru dvaju projekata financiranih iz Fonda za azil, migracije i integraciju (AMIF).
Dr. sc. Margareta Gregurović
sociologinja je zaposlena u Institutu za migracije i narodnosti u Zagrebu. U svom se znanstvenoistraživačkom radu ponajviše bavi pitanjima integracije različitih kategorija migranata u hrvatsko društvo, s posebnim naglaskom na uključivanje i iskustva u obrazovnom sustavu. Druga su područja njezina znanstvenog rada obrazovne nejednakosti, položaj nacionalnih manjina te stavovi prema različitim manjinskim (i migrantskim) skupinama. Autorica je više od četrdeset znanstvenih i stručnih radova te je sudjelovala na više desetaka znanstvenih konferencija. Glavna je i odgovorna urednica znanstvenog časopisa Migracijske i etničke teme.