Opis projekta AI – umjesto nas ili za nas?
Kastavska Osnovna škola „Milan Brozović“ na ovogodišnjem će se Festivalu znanosti predstaviti međupredmetnim projektom AI – umjesto nas ili za nas? U projektu sudjeluju učenici od 5. do 8. razreda, nastavnici predmeta Informatika, Geografija, Povijest, Engleski jezik, Hrvatski jezik i Likovna kultura te školska knjižničarka. Korelacijskim smo pristupom istražili što se krije pod pojmom AI, predstavili smo njezinu kratku povijest, prednosti i nedostatke. Istražili smo utjecaj umjetne inteligencije na ljudski rad te smo doznali koja će zanimanja AI uskoro zamijeniti, koja “nova” zanimanja postaju važna na tržištu rada te koja zanimanja umjetna inteligencija ne može zamijeniti. Zanimala nas je uporaba aplikacije Chat GPT, Gemini, Brainly, Colossyan, saznali smo tko je humanoidni robot Sophia. Donosimo primjere zadataka koje AI uspješno rješava, ali i primjere pogrešno riješenih zadataka. Razgovarali smo s umjetnom inteligencijom i na engleskom jeziku. S pomoću avatara pripremili smo prezentaciju o značajkama javnoga govora. Učenici su se kreativno izrazili i dali svoje viđenje i primjenu robotike u svakodnevnom životu na nastavi Likovne kulture. Kada govorimo o AI-u, neizostavno je spomenuti i njezinu tamnu stranu, odnosno nameće se pitanje koja su ograničenja u njezinu razvoju. Na to pitanje nismo kompetentni odgovoriti pa smo, samo kao vid zabave, pripremili listu ponajboljih SF filmova s temom pojave umjetno stvorenih svjesnih superinteligentnih i najčešće za ljudski rod opasnih bića. Zaključili smo da je zapravo sada najveća odgovornost na čovjeku koji treba AI pripremiti i upotrijebiti ZA NAS! AI bi nas trebala osuvremeniti i pomoći nam u našoj svakodnevici, a ne da ta ista AI preuzme odgovornost UMJESTO NAS!
Poveznica na digitalni plakat: https://canvastera.com/s/nYIewlTIz
Umjetna inteligencija – put u budućnost? (međupredmetni i korelacijski projekt)
Sveprisutna zaokupljenost umjetnom inteligencijom potaknula nas je na promišljanje i provedbu školskoga projekta u kojem smo, već uvriježeno, temi pristupili multidisciplinarno i korelacijski. Krenuvši od općih značajki umjetne inteligencije s kojima smo se pozabavili u okviru Računalstva, proveli smo među učenicima istraživačku anketu koju smo analizirali na satu HJ. Zanimalo nas je i koji su AI alati najfunkcionalniji za učenje matematike te kako nam umjetna inteligencija pomaže u zaštiti okoliša. U okviru strukovnih predmeta otkrivali smo primjenu umjetne inteligencije u prometu, odnosno istražili smo futurističke prometnice i automobile te sustave za pametno upravljanje prometnom signalizacijom. Naposljetku, pokušali smo uz pomoć umjetne inteligencije modelirati prigodne promidžbene uratke za 3D ispis koje ćemo koristiti u predstojećoj upisnoj kampanji. Rezultate svih projektnih aktivnosti uvrstili smo na digitalni plakat izrađen u alatu Canvastera. Poveznica za Canvaster-u: https://canvastera.com/s/kjlgpPOBL
Vesna Tijan, koordinatorica projekta