Predstavljamo rad 8. svibnja 2025./četvrtak u prostoru Gradske vijećnice Rijeka, Korzo 16.
Kastavska Osnovna škola „Milan Brozović“ na ovogodišnjem će se Festivalu znanosti predstaviti međupredmetnim projektom Umreženi. U projektu sudjeluju učenici od 5. do 8. razreda, nastavnici predmeta Informatika, Geografija, Povijest, Hrvatski jezik i Likovna kultura u suradnji sa školskom knjižničarkom.
Da ste prije 70 godina zatražili objašnjenje pojma mreža, ne biste dobili odgovor koji će vam danas dati većina ispitanika. Riječ je proširila svoje značenje pa smo, kao uvod u naš projekt, objasnili denotativno i konotativno značenje riječi mreža. Pojam se pojavljuje u brojnim područjima i, ovisno o kontekstu, ima potpuno drugačija značenja. Istražili smo povijest interneta, odgovorili na pitanja zašto je on mreža svih mreža, čemu služi, kada se i kako pojavio i kako zamišljamo život bez interneta. Vratili smo se u prošlost te istražili ekvivalente društvenim mrežama kroz povijest. Zanimalo nas je je li antičko okupljanje na trgu ili srednjovjekovno okupljanje na misi bilo današnji Facebook ili Twitter. Jesu li cehovi i gilde bili LinkedIn svoga doba? Ispitali smo koliko se u našoj školi učenici koriste TikTokom, planetarno popularnom društvenom mrežom, koje su njezine prednosti i nedostatci te jesu li učenici uopće svjesni njezine loše strane. Anketirali smo učenike od 5. do 8. razreda, a zatim provjerili što o istoj temi misle roditelji učenika i pojedini nastavnici te ispitali mogu li oni djecu/učenike naučiti odgovornosti prilikom objavljivanja sadržaja.U projekt smo uklopili i društvene mreže zaljubljenika u outdoor aktivnosti. Saznali smo kako se umrežavaju, kojim se alatima/platformama koriste i koje su prednosti ovakvog povezivanja. Izradili smo prezentaciju o netiketi (netiquette), odnosno pravilima pristojne komunikacije na mreži jer mnogi i dalje ne znaju uljudno komunicirati u digitalnome okruženju. Simulirali smo i vlastitu računalnu mrežu, promatrali prijenos podataka unutar mreže i protokole koji se pritom koriste. Kreativno smo se izrazili te dali svoje viđenje pojma mreža samostalno odabravši tehniku rada. Cilj projekta bio je pokazati da su ljudi oduvijek, svugdje i na različite načine umreženi, tj. povezani.
Poveznica na digitalni plakat:
Naziv školskog projekta: UMREŽENI (digitalni plakat)
Poveznica: https://canvastera.com/s/ogArIRrAQ
Opis multimedijskog uratka
Projektne aktivnosti vezane uz školski projekt „Umreženi” prikazali smo na digitalnom plakatu izrađenom u alatu Canvastera.
Ovogodišnjoj temi pod nazivom MREŽE, našim smo školskim projektom pristupili korelacijski istraživši prometnu umreženost na državnoj i široj europskoj razini te potom usmjerivši se na aktualnu izgradnju prometne mreže koja povezuje Istru i Kvarner. U okviru predmeta Ekologija u prometu bavili smo se utjecajem prometa na vodne tokove i vodoopskrbnu mrežu. Na satima predmeta Osnove H-Tech marketinga, Hrvatskog jezika te dodatne Informatike bavili smo se mladima i njihovim odnosom prema društvenim mrežama i oglašavanju na njima. Naposljetku, u okviru dviju izvannastavnih aktivnosti, Ludizma i Mreže čitanja, temi smo pristupili i kreativno.
Legenda (grafički simboli):
- Digitalni plakat – paukova mreža
- Zeleni cvijet – prometne mreže
- Zeleni list – prometna umreženost Hrvatske i kvarnerske regije
- Plava vodena kapljica – utjecaj prometa na vodene tokove
- Žuti cvijet – društvene mreže
- Zeleno-ljubičasti leptirić – društvene mreže i oglašavanje
- Bijeli cvijet: društvene mreže – utjecaj na mlade
- Video literarna družina
- Plavi leptirić – Mreža čitanja
Koordinatorica projekta: Madlen Zubović